pondelok 8. októbra 2012

Panna cotta

Tento recept som si chcela nechať na Vianoce, už od leta si ho šporím, ukladám ale nakoniec som si to rozmyslela. A keď mám byť úprimná aj som sa trošku bála receptu, myslela som si, že to bude niečo veľmi komplikované, čo sa nepodarí. Mýlila som sa, veľmi jednoduchý recept, rýchla príprava.

Potrebujeme:
250ml smotany na šľahanie
250ml mlieka
1 vanilka
50g cukru
4g zselatíny

Čučoriedková vrstva:
150g mrazených čučoriedok
50g cukru

Najprv pripravíme omáčku, ovocie s cukrom varíme na miernom ohni 15 minút. Keď omáčka vychladla rozdelíme do pohárov (6 pohárov, závisí aj od veľkosti).
Smotanu na šľahanie s mliekom a vnútrom vanilky privedieme do varu. Cukor zmiešame s želatínou a pridáme k mlieku a smotane na šľahanie a varíme na miernom ohni ďalších 5 minút. Necháme vychladnúť a prilejeme opatrne do pohárov. Aspoň na 5 hodín dáme do chladničky aby nám panna cotta stuhla.


4 komentáre:

  1. Vydarila sa ti skvele , ja som robila tvarohovú. Určite vyskúšam aj zo šľahačky . Len čučoriedky budem musieť nahradiť niečim iným :-) .

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No pôvodne som chcela lesné plody, len tie neboli v mrazničke :S čiže vzniklo toto :D

      Odstrániť
  2. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť